Veren

In dit forum kun je alles kwijt over aanpassingen aan het uiterlijk van je auto.
shazada

Veren

Post by shazada »

He,

Ik zoek een leuke verlagingsset voor mn mazda 626 '96.
Ik wil niet zo'n setje voor 135 euro kopen van b.v. Tuning4Car.

Wat ik ten 1e gehoord heb is: Ik kan ook de veren van een Ford Prober eronder zetten(bwj vanaf '93), maar deze zijn weinig/moeilijk te vinden.
Ik wou weten of ik ook de veren van een MX-6 kan gebruiken? Want die zijn zo ie zo wat korter....
User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts: 1084
Joined: Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626: 6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location: Breda
Contact:

Post by Reley »

Hoi, welkom op het forum :D

Als je alleen veren zoekt, moet je even kijken bij http://www.jamex.nl
voor 125€ gaat je auto 4cm lager op zijn pootjes staan...
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
shazada

Post by shazada »

Thx, voor de link.

Maar wat ik bedoelde was meer, kijk 135 en 125 is niet zo'n groot prijs verschil.

Het liefst zoek ik iets goedkoper, 2e hands als t kan.
Maar als ik weet dat ook andere veren eronder kunnen is dat makkelijker voor mij om uit te zoeken.
User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts: 1084
Joined: Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626: 6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location: Breda
Contact:

Post by Reley »

ALs je het echt goedkoop wil, dan pak je de slijptol, en slijp je een stukkie veer weg :party:

wat betreft andere type veer eronder zetten, ik weet niet echt of dt zal gaan werken...
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
shazada

Post by shazada »

Ja ik kan wel r een stukje weg slijpen,
maar dan verlies ik mn Stug-heid.

Dus dan zakt hij veel verder in als r gewicht op komt.
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

shazada wrote:Thx, voor de link.

Maar wat ik bedoelde was meer, kijk 135 en 125 is niet zo'n groot prijs verschil.

Het liefst zoek ik iets goedkoper, 2e hands als t kan.
Maar als ik weet dat ook andere veren eronder kunnen is dat makkelijker voor mij om uit te zoeken.
als je op zulke dingen als wegligging zoveel wilt besparen, dan kan je er beter maar niet aan beginnen, want die zijn behoorlijk belangrijk, en dan moet je goede spullen er onder leggen
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

shazada wrote:Thx, voor de link.

Maar wat ik bedoelde was meer, kijk 135 en 125 is niet zo'n groot prijs verschil.

Het liefst zoek ik iets goedkoper, 2e hands als t kan.
Maar als ik weet dat ook andere veren eronder kunnen is dat makkelijker voor mij om uit te zoeken.
als je op zulke dingen als wegligging zoveel wilt besparen, dan kan je er beter maar niet aan beginnen, want die zijn behoorlijk belangrijk, en dan moet je goede spullen er onder leggen

/edit:

Budget is OK, maar 125 euro voor een set (merk-)veren is echt niet veel, dus als je daar nog meer op wilt besparen, dan krijg je volgens mij gewoon crap spullen
shazada

Post by shazada »

Wat ik ook als eerst vroeg, hoe zit t met MX-6 veren?
Want die zijn namelijk stukken goedkoper dan voor de 626.
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts: 3282
Joined: Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)
Location: Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov »

denk niet dat veren van een mx6 oid zomaar passen... je bespaart jezelf een hoop moeite als je gewoon een maandje doorspaart en die jamex veren koopt ;)
shazada

Post by shazada »

hahha, ja misschien doe ik dat dan wel.

Ja had r Xedos 6 velgen eronder gezet, dus met die ene Inch zag je aan voorkant een redelijke verhoging.
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts: 3282
Joined: Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)
Location: Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov »

Plattere bandjes eronder leggen ;)

heb je trouwens foto's van je auto? :)
shazada

Post by shazada »

Nu nog niet...

Ik maak r wel een paar als ik thuis ben.
Hij moet dus een beetje verlaagd worden en ff wat mistlampen hebben.
User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts: 1084
Joined: Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626: 6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location: Breda
Contact:

Post by Reley »

PaulK626modifyer wrote: Een deel wegslijpen zou ik neit doen, want als je lager gaat moet ie ook zeker stugger ivm. inzakken.
dat wegslijpen bedoelde ik uiteraard ook sarcastisch ;)

heb al eens als passagier zijnde een boom binnen zien komen omdat de vorige eigenaar van de auto de veren had afgeslepen om te verlagen. Sindsdien weet ik helemaal zeker dat ik geen slijptol ter hand zal nemen om een auto te verlagen....
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4
shazada

Post by shazada »

hahaha,

Ja ik was eens naar de sloop geweest, ze zeiden ook......eraf slijpen.
maar niet sarcartisch bedoelt ofzo.....toch wel grappig om te horen.
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

[ot]dit topic moet trouwens volgens mij ook niet in Design staan, maar eerder in Performance o.i.d.[/ot]
Post Reply