koelsysteem 626 1997 (nieuw model)

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
emilepaulussen

koelsysteem 626 1997 (nieuw model)

Post by emilepaulussen »

Vraagje over mijn 626 1997 (nieuw model)
Ik heb koelvloeistof verwisselt, er zou volgens het boekje ruim 7 liter uit moeten lopen incl. kachel. Maar ik krijg er maar 4 uit.

Alle niveaus waren voor de wisseling goed, en ook nu na het bijvullen.
Is er ergens een ontluchting die moet plaatsvinden (ik kan er niks over vinden).
graag wat tips

Emile
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

5 liter is volgens mij redelijk normaal. er blijft in je kachel en in je blok hier en daar wel een litertje over! trek de onderste radiatuer slang maar eens los en start hem dan. f keer gasgeve en hij gooit er nog en litertje of wat uit. ontluchten hoeft niet! gewoon rad. vol dodneren en late lope en blijve bijvulle!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
Post Reply