Schele koplampen

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
Bastiaan

Schele koplampen

Post by Bastiaan »

Mijn koplampen staan zo scheel als een... ja.. als wat eigenlijk?
De rechter koplamp heeft in ieder geval een zeer sterke afwijking naar links, en de linker een kleinere naar rechts. Het groot licht staat licht naar buiten en omlaag gericht, aan beide kanten.

Nou heb ik zelf al wat zitten spelen met de schroeven om deze lamp af te stellen, maar echt lukken doet het niet. Ik weet wel op welke hoogte ze moeten staan (ooit op een muur al eens netjes afgestreept enzo). Ik kan alleen niet vinden welke schroeven waarvoor zijn (boven/beneden/links/rechts/...).

Op het internet kan ik ook nergens een handleiding of document vinden wat aangeeft welke schroef waarvoor is.

Is er iemand die dat wel weet en een pluspunt achter zijn naam wil hebben?

Edit: Wisten jullie al dat het een 626 1,8I GLX 16v was? ;)
User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts: 3609
Joined: Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626: Geen
Location: De Meern

Post by Willy »

als je een fotootje post van de bovenkant van je licht units wijzen wij het wel even aan met een rood rondje om het schroefje :D

Welkom hier
Btw stel je even voor in de lounge ;)
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD
Bastiaan

Post by Bastiaan »

Om maar even aan te geven welke schroefjes is al aangeraakt heb, staat er een mooie pijl bij aangegeven...

Image

Image

Image

Bij de linker 2 schroefjes op de 1e (en 2e) foto beweegt de lamp alleen verticaal, het 3e schroefje (3e foto) heb ik niet meteen met resultaat zien bewegen...
Btw stel je even voor in de lounge
Zal ik gelijk even doen...
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts: 3254
Joined: Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar »

Hoi Bastiaan!

je moet grootlicht en dimlicht apart afstellen! de schroefjes van je tweede foto zijn alleen van de extra verstralers die worden meegeschakeld als grootlicht (die van mijn coupé zaten vastgerot, dus draaien hielp niet)

de meest rechtse op foto 1, en die op foto 3 zijn voor je dimlicht

zet je auto recht voor een muur en draai aan 1 schroefje, en kijk wat ie doet, zou ik zeggen..

succes
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Bastiaan

Post by Bastiaan »

Dus alleen even voor de duidelijkheid: ik heb verder geen schroefjes over het hoofd gezien?

Dan is het nu donker, ik parkeer de auto eens even voor een muurtje!
jp@mazda

Post by jp@mazda »

ff vraagje hiero, aangezien hier de pics staan :-D

ik moet een lampje vervangen, ik heb zitten draaien aan de 2 ronde grote knopen die je ziet, maar dingen zitten zo vast als wat. moet ik deze wel ehhebn, d8 zelf van wel, maar snap het ff niet meer :bs:
User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts: 1223
Joined: Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location: Venray

Post by coppe218 »

Zitten ze niet al zo gedraaid dat je ze er zo uit kunt pakken
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Bastiaan

Post by Bastiaan »

Had ik bij 2 lampen ook last van! Achteraf bleek dat ik ze ineens nóg een stukje verder kon draaien...
User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts: 4254
Joined: Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location: HYBRIDE CITY

Post by roy moti »

van harte welkom op dit forum
zoals ik lees is er al hulp geboden
dus staan je koplampen nu goed?
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
Bastiaan

Post by Bastiaan »

Mijn lampen? Half!

Het schroefje rechts om dinlicht horizontaal af te stellen doet niet wat ie moet doen. Rechterlamp kruist nu de linker op iets van 10 meter...

Zal waarschijnlijk een nieuwe unit worden. Maar het stoort me niet écht, en het is niet tot last bij andere weggebruikers.
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

als jeje lampen moet vervangen moet je niet ene die schroeven draaien!! je draaid die grote witte ronde platic doppen eraf! daar achter zit een stekker met wat draden die trek je ook eraf (naar achter) en dan kan je een rubber hoes weg trekken en een soort van veertje loshaken en valt je pitje eruit!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
Bastiaan

Post by Bastiaan »

roy moti wrote:van harte welkom op dit forum
zoals ik lees is er al hulp geboden
dus staan je koplampen nu goed?
dak zonder bak wrote:als jeje lampen moet vervangen moet je niet ene die schroeven draaien!!
We zijn nu helemaal langs elkaar heen aan het praten. Begrijpelijk: er lopen 2 verschillende draadjes door elkaar, nu!
Post Reply