Veren

In dit forum kun je alles kwijt over aanpassingen aan het uiterlijk van je auto.
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

ik heb ze ook afgeslepen!!! ze zijn goied stug en ik had de laagste wagon op de meeting!!!! (owkeey piet had bigfootwielen eronder)
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
The Bull
Mazda 626 Lord
Posts: 2219
Joined: Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: Geleen

Post by The Bull »

ik slijp altijd in verlagingsveren om hem voor nog wat dieper te krijgen.... kan goed hoor, maar je moet niet verder gaan dan 1 winding, dan begint het effecten te hebben op het rijgedrag.

Ik heb een keer bij een Golfje 3 de voor veren zo ver weggeslepen dan als hij op de krik stond de veren helemaal los hingen!!!



GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

hebbik bij de kijne nu ook!! 2 enhalve winding eraf!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts: 3282
Joined: Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)
Location: Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov »

Die zijn voor een gd... hij moet voor de ge hebben
User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts: 4254
Joined: Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location: HYBRIDE CITY

Post by roy moti »

van harte welkom op die forum man
voor verlagingsveren kijk ff bij GKB
dutch rijdt ook met weitec schijnt ook
heel goed te zijn op de weg hier een link

http://www.gkb-import.nl/zoekmach/gkbin ... groep=auto
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
shazada

Post by shazada »

Thx for the reply's.
Maar afslijpen daar begin ik liever niet aan.

Ik moet zo ie zo ong 35-40 mm lager komen te staan. In ieder geval voor. De achterste zou ik misschien een winding kunnen afslijpen, of zelfs laten hoe t nu is
young_einstein

Post by young_einstein »

shazada wrote:hahaha,

Ja ik was eens naar de sloop geweest, ze zeiden ook......eraf slijpen.
maar niet sarcartisch bedoelt ofzo.....toch wel grappig om te horen.
nog goedkoper, ff wat u bouten om een winding zetten en vast lassen..... dan heb je niet geslepen ;)
AKA-47
Ervaren Racer
Posts: 884
Joined: Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 »

young_einstein wrote:
shazada wrote:hahaha,

Ja ik was eens naar de sloop geweest, ze zeiden ook......eraf slijpen.
maar niet sarcartisch bedoelt ofzo.....toch wel grappig om te horen.
nog goedkoper, ff wat u bouten om een winding zetten en vast lassen..... dan heb je niet geslepen ;)
En als je niet kan lassen heeft Autostyle daar klemmen voor, 17 euro de stuk
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

17 euro per stuk??????????????????
mafkezen!!

ik heb achter ook klemen maar dan van 50cent per stuk!!! gewoon bij je lokale ijzerwaren zaak van die beugels halen waar ze dikke staalkabels mee aan elkaar knijpen!! das een u vormig draad end met een gietstalen houdertje eronder wat mooi rond voor gevormd is! moet je ff de diamter van het staal van je vee ropmeten en je kan zo de goeie klemmen halen!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts: 4254
Joined: Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location: HYBRIDE CITY

Post by roy moti »

precies dat klopt bak die dingen hebben wij
nog ergens slingeren op het werk .maar ik
zou toch voor een originele verenset gaan
geen geklooi enzo derondermontenren en klaar.
GOEDKOOP IS aan einde DUURKOOP
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

mwah

waarom zouden veerklemmen op den duur duurkoop worden? bang dat je veren breken? zal wel meevallen denkik! natuurlijk zijn verlagings veren de beste optie maar ik ben altijd meer van de cheapass oplossingen!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
The Bull
Mazda 626 Lord
Posts: 2219
Joined: Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: Geleen

Post by The Bull »

dak zonder bak wrote:mwah

ik ben altijd meer van de cheapass oplossingen!
en dat levert altijd mooie plaatjes voor ons op!!!


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled
User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts: 4254
Joined: Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location: HYBRIDE CITY

Post by roy moti »

ik weet bij mij gaat er dan altijd wel weer iets mis
,dus in dat opzicht ben ik altijd de pechvogel
als ik het op een goedkope manier wil doen
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts: 3254
Joined: Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar »

young_einstein wrote:
shazada wrote:hahaha,

Ja ik was eens naar de sloop geweest, ze zeiden ook......eraf slijpen.
maar niet sarcartisch bedoelt ofzo.....toch wel grappig om te horen.
nog goedkoper, ff wat u bouten om een winding zetten en vast lassen..... dan heb je niet geslepen ;)
snugger :lame: ik slijp er liever een winding af dan dat ik aan verenstaal (gehard en temperatuurbehandeld) ga lassen!!
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Post Reply