In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
-
M&M
- Racer
- Posts:315
- Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: 626
Post
by M&M » Tue Oct 12, 2010 7:03 pm
Gisteren zijn de bougies vervangen, (de kleur was prachtig licht bruin
![lache :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) in de hoop
dat het licht onregelmatig stationair lopen over zou zijn, maar dat was helaas niet zo.
Maar het lijkt erop dat het licht schokken tijden het rijden op constante snelheid wel
over is
Groetjes M&M
-
M&M
- Racer
- Posts:315
- Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Post
by M&M » Thu Dec 16, 2010 6:45 pm
Afgelopen zaterdag een parrot ingebouwd, en het werkt super!
Kunnen we lekker bellen zonder een boete te krijgen hihi
Groetjes M&M
-
mad man
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
-
Contact:
Post
by mad man » Thu Dec 16, 2010 8:47 pm
-
White Wagon
- Chauffeur
- Posts:84
- Joined:Mon Jan 04, 2010 9:41 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Beek (L)
Post
by White Wagon » Fri Dec 17, 2010 9:03 am
M&M wrote:Afgelopen zaterdag een parrot ingebouwd, en het werkt super!
Kunnen we lekker bellen zonder een boete te krijgen hihi
Groetjes M&M
Stelt ook niet veel voor, is plug & play. Maar idd wel zo handig
daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo
-
Mazda MC
- Junior Racer
- Posts:207
- Joined:Mon Sep 20, 2010 9:46 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:....
-
White Wagon
- Chauffeur
- Posts:84
- Joined:Mon Jan 04, 2010 9:41 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Beek (L)
Post
by White Wagon » Fri Dec 17, 2010 3:05 pm
om die papegaai aan te sluiten trek je de ISO-stekkers van de radio los van de kabelboom van de auto.
Op die ISO's van de auto prik je de papegaai in en op de 2 iso's die aan de p overblijven prik je de radio weer in.
En niet vergeten om te controleren of de mute-functie van de radio dan werkt als de telefoon gaat.
(op veel radio's zitten namelijke meerdere mute-kabeltjes).
Let wel even op: mijn ervaring is dat dit alleen werkt als er geen externe versterkers zijn aangesloten op de radio.
daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo
-
Mazda MC
- Junior Racer
- Posts:207
- Joined:Mon Sep 20, 2010 9:46 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:....
Post
by Mazda MC » Fri Dec 17, 2010 3:54 pm
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_ohyeah.gif)
Thanks
Alles origineel en geen versterkers
![off topic :offtopic:](./images/smilies/icon_offtopic.gif)
gaat wel lukken dan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mazda MC , de Gezelligste
-
mad man
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
-
Contact:
Post
by mad man » Fri Dec 17, 2010 7:27 pm
Ach je kan ook een radio kopen met blauwetanden zo als ik heb
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_ohyeah.gif)
-
M&M
- Racer
- Posts:315
- Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Post
by M&M » Fri Dec 17, 2010 11:10 pm
Het is idd niet zo lastig, maar we hebben het wel HEEL netjes gedaan:
Steuntjes aangepast zodat je ze niet meer ziet, stekkertjes door de luchtrooster laten lopen, dat je die ook niet meer ziet.
Microfoontje bij de binnenspiegel geplaatst. Uiteraard met het draad achter de A-stijl, zodat je ook niets meer van het draad ziet.
Groetjes M&M
-
NiBB-it
- Mazda 626 Lord
- Posts:1409
- Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Meerssen
Post
by NiBB-it » Sat Dec 18, 2010 10:20 am
Is wel zo fijn he een handsfree set. Heb het nu ook al meer als een jaar, maar niet meer weg te denken zo handig.
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88
-
M&M
- Racer
- Posts:315
- Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Post
by M&M » Sun Apr 10, 2011 2:56 pm
Gisteren weer de zomervelgenset er weer onder gegezet, gelijk 2 nieuwe banden erom
![lache :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Binnen kort is hij weer toe aan een beurtje, en hij verbruikt gewoon geen olie!! echt super
Groetjes M&M
-
M&M
- Racer
- Posts:315
- Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Post
by M&M » Mon May 16, 2011 7:40 pm
Zaterdag een ashoes preventief vervangen, en de binnenste hoes weer helemaal gevult met vet.
En gelijk de bakolie ververst.
Aan de rest, de grote beurt kwam ik niet aan toe, de homokineten deden nogal moeilijk !#@#@@$#@
Groetjes M&M
-
mad man
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
-
Contact:
Post
by mad man » Mon May 16, 2011 9:39 pm
M&M wrote:Zaterdag een ashoes preventief vervangen, en de binnenste hoes weer helemaal gevult met vet.
En gelijk de bakolie ververst.
Aan de rest, de grote beurt kwam ik niet aan toe, de homokineten deden nogal moeilijk !#@#@@$#@
Groetjes M&M
Dat een ashoes gevult is met vet maakt niet uit dan blijft de rest wel zitten
Ach soms han een homokineet heel l*llig vast zitten, al eens een homokineet er af moeten slijpen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
M&M
- Racer
- Posts:315
- Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Post
by M&M » Tue May 17, 2011 8:16 pm
Dat een ashoes gevult is met vet maakt niet uit dan blijft de rest wel zitten
Wat bedoel je hiermee?
In elk geval, ik heb de binnenste weer gevuld, er zat een soort slutch in, en dat eruitgehaald en hij lekte omdat de klem niet meer goed was...
Groetjes M&M
-
Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Post
by Crowbar » Tue May 17, 2011 9:01 pm
M&M wrote:Dat een ashoes gevult is met vet maakt niet uit dan blijft de rest wel zitten
Wat bedoel je hiermee?
In elk geval, ik heb de binnenste weer gevuld, er zat een soort slutch in, en dat eruitgehaald en hij lekte omdat de klem niet meer goed was...
Groetjes M&M
ik snap hem ook niet?
wel weet ik dat ie niet helemaal gevuld moet zijn en dat het belangrijker is dat de homokineet inwendig een beetje lekker (vers) vet is/heeft..
tie-wraps als klemmen gebruikt?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.