raamhandel deurplaat Mazda 626 HB ambition verwijderen

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
mazdamarcel

raamhandel deurplaat Mazda 626 HB ambition verwijderen

Post by mazdamarcel »

Hoi..ik ben nog al nieuw in het forum gebeuren dus als ik een bericht start in een verkeerde rubriek dan bijvoorbaat mijn excuses. Ondanks dat hoop ik dat iemand mij kan helpen.
Ik wil nieuwe speakers in mijn recentelijk aangeschafte 626 1.8 HB ambition. De deurplaat losdraaien gaat prima alleen weet ik niet hoe ik de raamhendel moet verwijderen. Zit deze vast met een schroef of zo, of kan ik hem er gewoon aftrekken?
Iemand?????
Grtz...Marcel :-D
The Bull
Mazda 626 Lord
Posts: 2219
Joined: Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: Geleen

Post by The Bull »

Op de eerste plaats welkom!

Op de tweede plaats, je hebt totaal fout gepost... namelijk in de afdeling Folders/promotie materiaal....

Ten derde:
Neem een handdoek of een oude sok en duw die tussen je raamhendel en het deurpaneel. Er zit een klein hoefijzervormig ringetje (borgring) die je hendel op zijn plaats houdt. Als je met de sok gaat ronddraaien dan zal het ringetje in de sok blijven steken en loskomen..

Klinkt heel moeilijk, maar gewoon even proberen!


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts: 3254
Joined: Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar »

The Bull wrote: Neem een handdoek of een oude sok en duw die tussen je raamhendel en het deurpaneel. Er zit een klein hoefijzervormig ringetje (borgring) die je hendel op zijn plaats houdt. Als je met de sok gaat ronddraaien dan zal het ringetje in de sok blijven steken en loskomen..

Klinkt heel moeilijk, maar gewoon even proberen!
GRZ JORDY
nee, klinkt heet logisch! da's een goeie, en ik altijd maar emmeren met een schroevendraaier!

ennem, mazdamarcel, "ahum...laten we zeggen overheid" bedoel je dan onze "beste vriend?"
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
User avatar
ozgrr
Mazda 626 Lord
Posts: 1684
Joined: Sun Feb 29, 2004 12:03 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: Drachten
Contact:

Post by ozgrr »

Crowbar wrote:
The Bull wrote: Neem een handdoek of een oude sok en duw die tussen je raamhendel en het deurpaneel. Er zit een klein hoefijzervormig ringetje (borgring) die je hendel op zijn plaats houdt. Als je met de sok gaat ronddraaien dan zal het ringetje in de sok blijven steken en loskomen..

Klinkt heel moeilijk, maar gewoon even proberen!
GRZ JORDY
nee, klinkt heet logisch! da's een goeie, en ik altijd maar emmeren met een schroevendraaier!

ennem, mazdamarcel, "ahum...laten we zeggen overheid" bedoel je dan onze "beste vriend?"
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar :flippa: :-D
http://www.626coupe.itgo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts: 3282
Joined: Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626: 626 GW 95-02 (wagon)
Location: Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov »

:guns: :sniper: :P

/Edit: moet ik nou alvast mn nummerborden onherkenbaar gaan maken op alle foto's? :x :-D
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts: 4372
Joined: Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak »

denk dat dat bij mij dan ook geen kwaad zou kunne
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image
User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts: 3609
Joined: Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626: Geen
Location: De Meern

Post by Willy »

Welkom :)

Ag ik rij nooit te hard dus heb ik ook geen problemen :party: :-D ;)
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD
User avatar
ozgrr
Mazda 626 Lord
Posts: 1684
Joined: Sun Feb 29, 2004 12:03 pm
Type 626: 626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location: Drachten
Contact:

Post by ozgrr »

Willy wrote:Welkom :)

Ag ik rij nooit te hard dus heb ik ook geen problemen :party: :-D ;)
slijmbal grapjas :flippa:

wat mot ik zegge :D
http://www.626coupe.itgo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts: 4254
Joined: Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626: 626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location: HYBRIDE CITY

Post by roy moti »

van harte welkom op dit superforum
je hebt dus een mazda626GE gaat ik van uit
wat voor bouwjaar is je auto en kleur is toch
leuk te weten.is het nou gelukt om die raamslinger
eraf te krijgen.TIP houdt rekening dat de maat
van de speakers die er in passen is 5x7 of 6x8
dit zijn ovale speakers dus ronde moet je misschien
aanpassingen voor maken suc6 kerel
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE
Post Reply